به عنوان کسی که فقط سریال Onimusha را از دور در اوج خود تحسین کرد ، Onimusha: Way of the Sword یک دیدگاه هیجان انگیز است. این یک نقطه ورود مدرن برای افراد تازه وارد مانند من است که دستورالعمل های جنگی را از معاصران خود می گیرد و در عین حال به وضوح دوران خود را احساس می کند. من برای بازدید از اولین نسخه نمایشی قابل پخش بازی به دفتر کپکام در سانفرانسیسکو سفر کردم و گرچه زمان من کوتاه بود ، اما با این شیطانی احساس خوبی دارم.
نسخه ی نمایشی من ظاهراً در اوایل ماجراجویی آشکار می شود. پیشکسوت Miyamoto Musashi ، منظره ای داستانی از شمشیرهای تاریخی واقعی (و شباهت Toshiro Mifune با بازی ژاپنی) ، وارد Tempel Kiyomizzu-Dera در کیوتو می شود تا با تهاجم شیاطین معروف به Genma ، آن را تمیز کند. مسلح با گونیون قدرتمند ، والی که آبگوشت موسشی حتی نمی خواهد ، و Katana قابل اعتماد او برای این کار مجهز است.
هنگامی که من یک مسیر کوهستانی را به سمت معبد درست کردم ، روستائیان از Genma نافذ فرار می کنند و اولین فرصت من را برای امتحان کردن ارائه دادم. احساس حملات سبک و سنگین توسط شمشیر ، من را به یاد دیگری عنوان فعلی Capcom ، Kunititu-Gami: Path of the Goddess می اندازد. به اندازه برخی از بازی های اکشن دیگر واضح یا سریع نیست. این یادآور جنگ نزدیک از دهه ۲۰۰۰ (به طرز عجیبی در دوره گلدهی) است ، و این مثبت است … فکر می کنم. بیشتر دشمنانی که در این بخش با آنها روبرو می شوم به سرعت سقوط می کنند و مشکل بسیار قابل کنترل است.
موشی و دشمنان دارای کنتورهای استقامتی هستند و انرژی دشمن با حملات پی در پی ، اجرای حرکات را امکان پذیر می کند که به عنوان حملات شکست به پایان می رسد. موسشی می تواند پشتی دشمن و سپس به وسط را قطع کند ، به عنوان مثال برای به اشتراک گذاشتن آن در دو نیمه. از طرف دفاعی ، موسشیس به معنای مسدود کردن نور اتوماتیک است که می تواند از همه طرف دفاع کند ، مهم نیست که در کجا با او روبرو شود (مشروط بر اینکه شما استقامت داشته باشید) ، اما من ترجیح می دهم حملات پری را انجام دهم.
پاراگراف پشتکار دشمن سریعتر و به نظر خوب می رسد و به لطف انیمیشن های خنک کننده Schwert-Slashing بسیار خوب است. Parabulation همچنین دشمنانی را برای حملات با استفاده از اغلب مجدداً موسشی در پشت آن باز می کند و پنجره ای را برای برش ها و تاس ها آزادانه ارائه می دهد. اگر روی دکمه Parry فشار داده شده و بلافاصله X (در پلی استیشن) را فشار دهید ، قرار گرفتن در معرض قصاص قوی ، به عنوان مثال ب – حواس پرتی فلش ها به فرستنده های آنها باز می گردد. علاوه بر این ، parabulation یا dodging دستگاه های اندازه گیری مربوطه را یکی پس از دیگری ایجاد می کند: آبی برای پاری و قرمز برای Dodge. به طور کامل شمشیر پاری متر در یک هاله آبی درخشان ، به طوری که من می توانم چندین دشمن را در قسمت سریع انجام دهم. یک دستگاه اندازه گیری Dodge پر شده اکنون یک حمله چند ضربه ای ویرانگر را آغاز می کند.
دشمنان شکست خورده روحهای رنگی را که موشی با دودهای Oni خود جذب می کند ، رها می کنند. روح قرمز به عنوان ارز برای خرید پیشرفت ها خدمت می کند و روح زرد سلامت را پر می کند. روحهای آبی متر Oni Force را پر می کنند و استفاده از سلاح های ویژه ای را که Armaments Oni نامیده می شوند ، امکان پذیر می کنند. من Twin Dolger دارم که به عنوان دو آسمانی نامگذاری شده است ، و وقتی کنتورهای قدرت Oni پر است ، با R1 آشنا شدم تا یک سیل کوتاه اما قدرتمند را از بین ببرد. فرود بازدیدها با داوری های ONI همچنین روحهای زرد را استخراج می کند ، که باعث می شود وقتی موساشی در طناب ها قرار دارد ، آنها را برای سلامتی عالی می کند.
https://www.youtube.com/watch؟v=bf1caqikpwa
بعد از قطع دشمنان و گیاهان جمع آوری شده به نام هافوکی برای پر کردن کیف سلامتی من ، به مجتمع معبد می رسم. توده ای از انرژی تاریک رخ می دهد ، که واکنش نشان می دهد و دستکش را جذب می کند و منظره ای از گذشته را ایجاد می کند. راهپیمایی روستاییان سایه دار به سمت سکوی بلند معبد ، که در آن هدف من است ، تاریک می شود ، اما برای چه هدفی؟ این دستکش Oni با موساشی صحبت می کند – بله ، می تواند صحبت کند – و توضیح می دهد که توده سیاه غلظت بدخواهی است که توسط خاطرات ظالمانه ای که Musashi اکنون تجربه می کند ایجاد می شود. تمیز کردن معبد نیاز به یافتن منبع این تاریکی دارد.
“درست ، بانوی دستکش. به اندازه کافی از آن” ، پارس موسشی. او شروع به پرسیدن سؤال می کند ، اما دستکش آن را قطع می کند تا امتحان خود را رد کند. او از رفتار با عنوان “بانوی دستکش” امتناع می ورزد. موشی عصبانی با چشمانش می چرخد و بی سر و صدا معلوم می شود. این یک تبادل کوچک طنزآمیز است و من مشتاقانه منتظر هستم که ببینم این رابطه تمایلی چگونه توسعه می یابد.
شاهد این دیدگاه همچنین توانایی معروف به Oni Vision را می دهد. این امر باعث می شود که موشی حضور شیطانی را در محیطی ببیند که در غیر این صورت برای چشمان انسان نامرئی است. برای جلوگیری از دروازه ای که توسط یک میدان قدرت فوق طبیعی مسدود شده است ، فشار دادن دکمه های شانه چپ و راست ، یک ضربه طلا را ارسال می کند و یک قسمت طیفی عظیم را نشان می دهد. در ادامه منجر به موجودی مانند عنکبوت می شود که روی پایه کابل آویزان است. کشتن طناب برداشته شده و میدان قدرت حل می شود.

من به سکوی عالی معبد می روم ، جایی که توده دیگری از بدخواهی را کشف می کنم. این نشان می دهد روستائیانی که به طور درمانده ای تماشا می کنند که چگونه همسایگان خود با خشونت در پایین در پایین به یک دره پرتاب می شوند ، از جمله پدری که یک پسر را قربانی می کند ، حتی اگر پسر وارد شود ، برای نجات جان خود. این صحنه نگران کننده با حمله غافلگیرانه توسط ساساکی گانریو ، یکی دیگر از شمشیربازان مهم تاریخی و رقبای بلند موزاشی قطع می شود. او همچنین یک دستکش Oni را پوشیده و عملاً این فرصت را برای آزمایش نیروهای تازه کشف شده خود بر روی من ذخیره می کند.
مبارزه با رئیس حاصل یک دوئل شمشیر دلپذیر است که شعارهای من را زیر سوال می برد. متأسفانه ، من برای حواس پرتی حملات او برای حواس پرتی های سرحال ، دست و پنجه نرم خوبی دارم و برخوردهای حملات او باعث می شود که او را از هم جدا کنند در حالی که می توانم به سرعت پشتکار آن را تخلیه کنم. با استفاده از آن شکل خاصی از حملات استراحت ایجاد می کند که در آن می توانم آزادانه بخشی از بدن را مانند سر یا اندام خود انتخاب کنم. هر منطقه رنگی است ، که نشانگر خسارت ناشی از آن است. قرمز باعث آسیب اضافی می شود ، در حالی که بنفش به روحهای اضافی پاداش می دهد. این مبارزه یادآور یک دوئل شمشیر در Sekiro با تشویق و پاداش پارلمان ثابت است: سایه ها دو بار می میرند ، منهای مشکل وحشیانه. من به سرعت ساساکی را شکست دادم و جرات می کردم بگویم مد غالب. شاید طولانی نبود ، اما خوب بود.
Onimusha: نوع شمشیر از الگوی قدیمی و جدید برخی از بازدیدهای اخیر از Capcom ، مانند Resident Evil و Kunitsu-Gami پیروی می کند. در اصل ، این عمل پس گرفته شده است که ژانر چند نسل قبل احساس می کند ، اما سیستم پری احساس می کند پیشرفته و چشمگیر به اندازه کافی برای آویزان کردن در بازی های مدرن با سیستم های مشابه است. در دنیایی که ژانر اکشن به طور فزاینده ای مترادف برای روح مانند می شود ، همچنین خوب است که آنچه را که به یک دیدگاه دلپذیر و قدیمی از سبک تبدیل شده است ، داشته باشیم. ما باید تا سال ۲۰۲۶ صبر کنیم تا ببینیم که آیا نوع شمشیر می تواند یک رنسانس مشابه را برای Onimusha که از Resident Evil و Monster Hunter لذت می برد ، باز کند ، اما من از نظر شانس آن تاکنون احساس خوبی دارم.