از زمان شروع سوئیچ ۲ ، یکی از داغترین مباحث کارت های کلیدی بازی است – مقالات فیزیکی که بارگیری های دیجیتالی را باز می کند.
منتقدین گفته اند که کارتهای کلیدی بازی ضد مصرف کننده هستند ، و کتابخانه ملی ژاپن از آن زمان تصریح کرده است که نمی توان آن را برای حفظ توجیه کرد ، این دلیل است زیرا کارت کلید بازی حاوی هیچ داده بازی واقعی نیست.
با این حال ، یک کارمند Ubisoft اخیراً توضیح داد که دلیلی که توسعه دهندگان کارتهای کلید بازی را که سرعت دسترسی دارند انتخاب می کنند. آهنگساز و توسعه دهنده سابق Capcom Masakazu Sugimori اخیراً در بحث درباره صفحه نینتندو ادغام شده است (متشکرم ، متشکرم ، متشکرم ، ماشین).
در رسانه های اجتماعی صحبت کنیدSugimori استدلال می کند که اشیاء فیزیکی طول عمر بیشتری ندارند:
“اشیاء فیزیکی را برای همیشه در خارج از محصولات دیجیتال نگه دارید؟ بیشتر اوقات آنها این کار را انجام می دهند ، آیا این کار را انجام می دهند ، کارهای فیزیکی همیشه طول عمر دارند و در بعضی از نقاط شکسته می شوند. محصولات دیجیتال ، از طرف دیگر ، عموماً طول عمر ندارند.”
دیگران استدلال می کنند که عناصر دیجیتالی فقط تا زمانی که بصورت آنلاین در دسترس هستند طول می کشد ، و ما جوانترین بازی ها را دیده ایم از گردش از طریق ناشران – این سوراخی در بحث Sugimori ایجاد می کند. با این حال ، او یک نکته دارد. اگر بازی های دیجیتالی برای همیشه در دسترس قرار می گرفتند ، مطمئناً بازی های فیزیکی را که می توانند در معرض دید قرار بگیرند ، زنده می مانند.
Sugimori همچنین ادعا می کند که کارت های کلیدی بازی نینتندو نیز یک اقدام “در برابر کپی غیرقانونی” است ، زیرا داده ها را نمی توان از کارتریج استخراج کرد و به صورت آنلاین توزیع کرد (هنوز هم می توان از ذخیره کنسول که البته بارگیری می شود) استخراج کرد. همچنین این خطر را کاهش می دهد که نینتندو و سایر ناشران موجودی اضافی و احتمالاً درآمد زیادی را از دست می دهند ، زیرا تولید کارت های کلیدی بازی بسیار ارزان تر است.
وی نتیجه می گیرد: “من معتقدم که این مراحل تا حد زیادی با هدف محافظت از صنعت بازی و صنعت سرگرمی دیجیتال انجام می شود.” “این ممکن است در مورد یک دیدگاه بسیار خوش بین باشد ، اما واقعیت این است که نینتندو زیرا سایر شرکت ها می توانند برای محافظت از خود ، فرآیند را راحت تر دنبال کنند.”
حرص و آز اغلب به عنوان یکی از دلایل اصلی ابتکار “کارت کلید بازی” گفته می شود ، اما Sugimori در این مورد موافق نیست. “آیا فکر می کنید شرکتی که قبلاً سود زیادی کسب کرده است ، این کار را انجام می دهد فقط برای کسب درآمد حتی بیشتر؟ حتی اگر تازه استخدام کرده اید ، ذخایر نقدی کافی برای حمایت از همه کارمندان فعلی تا زمان بازنشستگی دارید (بسیار باورنکردنی است که تقریباً مسخره است).”
Sugimori موسیقی را برای وکیل ACE و سریال Viewful Joe در دوران تصدی خود در Capcom آهنگسازی کرد و این شرکت را به همراه Attsushi Mori ، Kento Hasegawa و Masato Kouda در سال ۲۰۰۷ ترک کرد تا Wave Design Wave را تشکیل دهد.